Κωνσταντίνος Τσιλιακός. Φωτογράφος

Κωνσταντίνος Τσιλιακός. Φωτογράφος



Ο Κωνσταντίνος Τσιλιακός είναι φωτογράφος, λάτρης του daylight και δημιουργός του υπέροχου Daylight Studio White in Blue στο Λαγονήσι.

Αγαπώ τη φωτογραφία χωρίς αυτό να έχει αλλάξει ούτε στο ελάχιστο, όπως την πρώτη φορά που έπιασα μηχανή στα χέρια μου


BYO: Λίγα λόγια για εσένα

CONSTANTINOS: Θα ξεκινούσα λέγοντας ότι επαγγελματικά, η φωτογραφία δεν είναι μόνο φωτογραφία. Είναι πολλά περισσότερα πράγματα. Είναι μία μεγάλη αγάπη η οποία δεν έχει αλλάξει ή λιγοστέψει από τότε που ήμουν 17 ετών και πήγα στη Νέα Υόρκη, αρχικά για να σπουδάσω Μαθηματικά. Ξεκίνησα σε μία από τις πιο ιδανικές πόλεις για τη φωτογραφία

Τελείωσα τις σπουδές μου στα Μαθηματικά γιατί ήταν κάτι που το είχα υποσχεθεί στον πατέρα μου. Αλλά συνέχισα με τη Φωτογραφία στο ICP, New York School of Visual Arts.

Εργάστηκα στην Telegraph με την Yasmin Le Bon, ενώ το You and your Wedding ήταν το δεύτερο μεγάλο μου break στην Αγγλία με fashion editor την Peta Hunt, ένα πραγματικά δυνατό όνομα, στις 5 πρώτες θέσεις σε ό,τι έχει να κάνει με το νυφικό παγκόσμια. Μαζί της δούλεψα 7 χρόνια κάνοντας editorial και covers.

Η εξέλιξη στο νυφικό είναι να δουλεύω πολύ μεγάλες εταιρείες όπως τα Demetrios Bride και Mark Lesley Bridal wear στην Αγγλία.

Από την πρώτη μέρα που ξεκίνησα τη φωτογραφία στη Νέα Υόρκη μέχρι σήμερα, δεν έχει αλλάξει τίποτα στο πώς αισθάνομαι ότι θέλω να φωτογραφίζω.

Η διάθεσή μου και η χαρά μου για τη φωτογραφία είναι κυριολεκτικά η ίδια.

Το επόμενο βήμα είναι ότι δούλεψα με πολλά περιοδικά στο Λονδίνο. Marie Claire, Arena, S Magazine, Company, Canary Wharf και πολλές άλλες συνεργασίας. Το Λονδίνο είναι δεύτερο σπίτι μου.

Μετακόμισα εκεί, μου το είχε ζητήσει και το πρακτορείο στο Λονδίνο να είμαι πιο κοντά εκεί, σαν βάση. Το 2010 μετακόμισα. Από το 2004 πηγαινοερχόμουν, διατηρούσα χώρο και εκεί.

BYO: Πώς προέκυψε το White in Blue, το daylight studio που έχεις δημιουργήσει?

CONSTANTINOS: Όταν είσαι στο Λονδίνο, εύλογα σκέφτεσαι τον ήλιο, το daylight. Σκεφτόμουν πώς είναι δυνατόν να μην έχουμε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα. Στο Λονδίνο υπήρχαν outdoor studios σε ταράτσες, αλλά δεν ευνοούσαν οι συνθήκες να χρησιμοποιηθούν.

Πολλοί πελάτες μου από το εξωτερικό ήθελαν να φωτογραφίσω στην Ελλάδα, σε daylight, αρκεί να είναι κάποιος εκεί να το οργανώσει. Έτσι συνδύασα σιγά σιγά, μία όχι τόσο μόνιμη επιστροφή στην Ελλάδα. Με στόχο να ξεκινήσω ένα τέτοιο στούντιο.

Στο Λαγονήσι υπάρχει ένα οικογενειακό κτήμα. Είπα, γιατί όχι εδώ. Αφού ρώτησα και κάποιους ανθρώπους του χώρου, κατέληξα στο να το κάνω εκεί.

Διδάσκω και σε μία πραγματικά, πολύ ωραία σχολή, το Orama studies, όπου ξεκίνησα με ένα σεμινάριο daylight και συνέχισε σε μάθημα.



BYO: Ποιο μέρος σε γοητεύει φωτογραφικά αλλά και ως κουλτούρα συνολικά?

CONSTANTINOS: Δεν είναι οι κουλτούρες μας κοντά, αλλά τα τροπικά μέρη, όπως οι Σεϋχέλλες μου αρέσουν πολύ και φωτογραφικά και φωτιστικά. Flat επιφάνειες, διαφορετικές από το Ελληνικό τοπίο. Έχουν ενδιαφέρον γιατί τόσο γεωγραφικά όσο και γεωλογικά, προσφέρουν τελείως διαφορετικές συνθήκες φωτιστικά από ό,τι η Ελλάδα.

BYO: Την πόλη την βλέπεις σαν φωτογράφος ή σαν περαστικός?

CONSTANTINOS: Κυρίως όχι σαν φωτογράφος. Φωτογραφίζω τον άνθρωπο, άσχετα με το αν είναι commercial, fashion ή ο,τιδήποτε. Ρίχνω μεγάλο βάρος στον άνθρωπο.

Όταν ταξιδεύω για δουλειά, με ενδιαφέρει να γνωρίσω όλους τους ανθρώπους που θα συνεργαστούμε, τους local, πώς περνάνε, τους προβληματισμούς τους.

Καταλαβαίνεις εντέλει ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν κοινά προβλήματα.

BYO: Με το ένα πόδι στην commercial φωτογραφία και με το άλλο σε street ή ό,τι άλλο?

CONSTANTINOS: Εστιάζω πάντα στον άνθρωπο, σέβομαι τον άνθρωπο. Είτε είναι συνεργάτης, ή οτιδήποτε. Συνδυάζονται όλα τα είδη της φωτογραφίας κάτω από το θέμα άνθρωπος. Όλα να βγαίνουν φυσικά, ανθρώπινα. Και να βγεις φυσικά εσύ, ο τρόπος που φωτογραφίζεις.

BYO: Υπάρχει κάτι που έχεις μάθει μέσα από τη δουλειά σου?

CONSTANTINOS: Πολλά. Τη συνεργασία. Την καλή συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων. Το team work.

BYO: Έχεις κάποια σταθερή εικόνα σαν οδηγό, κάτι που σε έχει επηρεάσει στη φωτογραφία?

CONSTANTINOS: Με έχει επηρεάσει πολύ το 80’s και 90’s στη Νέα Υόρκη. Μεγάλωσα και επηρεάστηκα από φωτογράφους όπως ο Peter Lindbergh, ο Bruce Weber, Herb Ritts, ήταν αυτοί που παρακολουθούσα και λάτρευα. Ειδικά ο Herb Ritts, επειδή ζούσε και φωτογράφιζε σε μία βίλα στην California και φωτογράφιζε πολύ daylight. Πιθανότατα είναι και αυτός που με επηρέασε στην επιλογή της daylight φωτογράφισης.

Κάτι προσωπικό που με ακολουθεί όταν φωτογραφίζω, ειδικά σε πιο προσωπικές φωτογραφίσεις, είναι να μπορέσω να αποτυπώσω τα χαρακτηριστικά που είναι η ψυχή του ανθρώπου που φωτογραφίζω, να πιάσω αυτή τη στιγμή.



BYO: Το daylight studio είναι το πιο νέο project?

CONSTANTINOS: Πάντα η εξέλιξη ζωής είναι ένα νέο project. Πάντα ετοιμάζω κάτι νέο. Το studio έχει βρει τα πατήματά του, αλλά έχει ακόμα πράγματα. Θέλω να γίνει ένα hub, όχι μόνο studio.

Υπάρχει και ένα ακόμα νέο project, που στηρίζεται πάνω σε tribal marketing. Σε ανθρώπους που έχουν ένα φυσικό και αληθινό προφίλ στα social media. Δεν θα πω περισσότερα για την ώρα, είναι νωρίς και είναι σε εξέλιξη.

BYO: Έχει δικά της πράγματα να δείξει η Ελλάδα στη μόδα?

CONSTANTINOS: Πρωτογενή πράγματα υπάρχουν, όσο δουλεύει κανείς αληθινά και είναι δημιουργός. Προσφέρεις στο γενικό κομμάτι της μόδας. Βάζεις το λιθαράκι σου. Πολλοί άξιοι στην Ελλάδα που δημιουργούν με international potentials σε όλα τα level της μόδας.

BYO: θεωρείς ότι έχεις φέρει πράγματα από την εμπειρία σου στο εξωτερικό?

CONSTANTINOS: Ναι, πιθανόν την οργάνωση. Η Αγγλία π.χ. έχει μία μεθοδολογία που γίνονται οι δουλειές και προσπαθώ να το εφαρμόσω πάρα πολύ στις δουλειές μου.

BYO: Υπάρχει κάτι που σε εκνευρίζει σε μία δουλειά?

CONSTANTINOS: Να μην μπορεί ο κόσμος να λειτουργήσει ομαδικά, συνεργατικά και εκτός χρόνων, πράγμα που επηρεάζουν όλη την ομάδα.

BYO: Τι σου αρέσει σε μια δουλειά?

CONSTANTINOS: Η διάθεση της ομάδας να λειτουργήσει. Η ωραία διάθεση συνολικά.

BYO: Η Αθήνα σου αρέσει και τι είναι αυτό που σου αρέσει σε αυτήν?

CONSTANTINOS: Πολύ. Μετά τα πρώτα 3 χρόνια της κρίσης, έβλεπα μία Αθήνα που εξελισσόταν πολύ σε μία μορφή σαν το East London ή λίγο Βερολίνο. Αυτό μου άρεσε πολύ. Μάλιστα αυτό συζητιόταν και έξω. Ένας φίλος δημοσιογράφος που δουλεύει στην Guardian, μου είχε πει ότι είναι κάτι που συζητιέται πολύ, αν η Αθήνα ή Λισαβόνα, είναι το νέο Βερολίνο. Είναι κάτι που το πιστεύω και μου αρέσει. Η Αθήνα εξελίσσεται καλά σε διάφορα επίπεδα.

BYO: Αθήνα ή …?

CONSTANTINOS: Αθήνα. Και όπου πρέπει να πάω για δουλειά. Η πρώτη πρόταση στους πελάτες μου είναι η Ελλάδα πάντως.



«Φυσική προσωποποίηση» του φωτογράφου Zhidong Zhang

«Φυσική προσωποποίηση» του φωτογράφου Zhidong Zhang

UNDEFEATED x Nike Dunk Low

UNDEFEATED x Nike Dunk Low